قهرمان افتاده


همين طوري

قهرمان افتاده

رافائل نادال پارٍرا (به اسپانیایی: Rafael Nadal Parera) مشهور به رافا (Rafa) (زادهٔ ۳ ژانویه ۱۹۸۶) تنیسور حرفه‌ای اسپانیایی در شهر ماناکور، جزیرهٔ مایورکا از جزایر بالئارس دیده به جهان گشود.

رافائل در اوت ۲۰۰۷ به عنوان دومین نفر برگزیدهٔ تنیس جهان شناخته شد. او پیش از این سه بار به مقام قهرمانی جهان در مسابقات آزاد فرانسه و دو بار نیز به مقام نایب قهرمانی مسابقات ویمبلدون دست یافته‌است. او هم‌چنین در ردهٔ مسابقات آزاد، دارای طولانی‌ترین رکورد قهرمانی تنیس‌بازان مرد است.


با آن موهاى بلند، تى شرت آستین حلقه یى نارنجى و با آن شلوار ملوانى گشاد، رافائل نادال در تنیس جهان به چهره یى جذاب و گیرا تبدیل شده است. البته این گیرایى مثل آندره آغاسى در دوران جوانى اش، به خاطر چیزى فراتر از تیپ و قیافه جذابش است.
از وقتى كه مسابقات روى زمین هاى خاكى در این فصل آغاز شده، نادال ۲۵ بازى را برده است. این جوان ۱۸ ساله مایوركایى در عرض چهار هفته از امریكا تا اروپا دو جام از سه جام روى خاك را برده است. فلسفه بازى نادال و طرز نگرش او به ورزش تنیس او را خیلى زود به یك بازیكن محبوب تبدیل كرده است. در جام بارسلونا كه نادال روز یكشنبه آن را با غلبه بر هموطنش خوان كارلوس فررو در مسابقه فینال برد، مسابقات او همواره استادیوم مركزى را لبریز از تماشاگر مى كرد. تا حدى كه برگزار كنندگان جام مجبور بودند براى امنیت نادال براى او چند محافظ بگیرند.
بعد از بازى عالى او در اوپن استرالیا كه در نهایت در یك مسابقه دراماتیك ۵ سته در مرحله چهارم به لیتون هیوییت باخت، چهار جام را برد و به عنوان جوان ترین تنیسور بعد از ۱۲ سال در رنكینگ وارد ۱۰ نفر اول شد.
نادال با بازى تهاجمى و جسورانه اش در این فصل روى زمین هاى خاكى تا به حال ۲۵ بازى را برده در حالى كه فقط دو تا را باخته است. به این ترتیب به عنوان مدعى اصلى قهرمانى اوپن فرانسه، دومین گرند اسلم سال، ماه آینده به پاریس مى رود.

پیروزى هاى غیرعادى
جسارت، قدرت و بدن نادال با یك اراده بى نظیر تلفیق شده و او را به یك بازیكن برتر در تنیس تبدیل كرده است. اما خود او اعتراف مى كند كه «بردن این همه بازى عادى نیست.» نادال ادعا مى كند به این آگاه است كه ممكن است به زودى دچار یك افت ناگهانى شود: «شاید از این به بعد مردم انتظار بیشترى از من داشته باشند اما من با همان افتادگى به زمین خواهم رفت.»
راهنمایى هاى عمو و مربى او تونى نادال و همچنین تجربیات یك عموى دیگرش میگوئل آنخل نادال، بازیكن سابق تیم فوتبال بارسلونا و تیم ملى اسپانیا، نقش مهمى در این رفتار فروتنانه رافائل داشته اند.
او در توضیح راز موفقیت اش در هفته هاى اخیر مى گوید: «نمى دانم. هیچ رازى در كار نیست. فقط از بازى لذت مى برم و به خاطر آنچه كه هست احساس خوشبختى مى كنم.»
با وجود اینكه در یك سال اخیر به طرز خیر كننده یى ترقى كرده است، مى داند كه در ۱۸ سالگى هنوز چیزهاى زیادى باید یاد بگیرد: «من همیشه مى خواستم یك تنیسور خوب باشم. اما اگر روزى هدفم این باشد كه نفر اول شوم، باید در خیلى زمینه ها پیشرفت كنم.»
رافائل نادال اقرار مى كند كه راجر فدرر هنوز هم از هر لحاظ با همه فاصله زیادى دارد

 
رافائل نادال ـ نفر شماره دوم تنیس مردان


جوان 21 ساله اسپانیایی كه در 3 ژوئن 1986 در شهر مایوركای اسپانیا به دنیا آمده است. رافائل جوان تاكنون سابقه 3 قهرمانی در گراند اسلم های بزرگ دنیای تنیس را دارد كه همگی آنها اختصاص به رولند گاروس فرانسه دارد و از آنجا كه مسابقات این بازیها در زمینهای رُسی برگزار می شود اختصاص لقب سلطان خاك به او چندان جای تعجب ندارد.

یك ركورد مختص به او 81 بازی بدون شكست در زمینهای رُسی از آوریل سال 2005 الی ماه می سال 2007 می باشد. گفتنی است كه پدر رافائل، سباستین یك رستوراندار و مادرش آنا ماریا می باشد. او تنها یك خواهر كوچك به نام ماریا ایزابل دارد.

دست اختصاصی او چپ است در حالیكه قاعدتاً باید با دست راست كار كند. دست راست او قوی تر از دست چپش است ولی این تونی ـ عموی رافائل ـ بوده است كه كار با دست چپ را به او یاد داده است. گفتنی است كه میگوئل آنخل نادال عموی دیگر رافائل یك فوتبالیست سابق مایوركا بوده است. در سن 12 سالگی بوده است كه رافائل تصمیم می گیرد بجای پرداختن به ورزش مهیج فوتبال وارد ورزش تنیس شود و از خاطرات ابتدای حضور او مربوط به سال 2001 میلادی است كه رافائل نادال در سن 14 سالگی با پت كش بزرگ بازی می كند البته گفته می شود كه پت كش مایل به انجام این بازی نبوده است ولی بوریس بكر برنامه را طوری چیده بوده است كه این بازی برگزار شود و سرانجام نادال پیروز میدان می شود.

سلطان خاك رُس كه قهرمانی های متوالی اش در سرزمین فرانسوی ها چندان به مذاق آنها خوش نیامده است رابطه خوبی با هواداران ندارد یا اینكه آنها رابطه خوبی با او ندارند و اكثراً او را مورد تمسخر قرار می دهند و بخصوص بعد از اینكه او یك تنیسور فرانسوی را شكست دهد. مفسران تلویزیونی فرانسوی نیز بارها و علنا خواهان شكست او هستند و با اشاره به نوع لباس رافائل (لباس بدون آستین) آن را به تمسخر به كارگر تشبیه می كنند.

در سال 2006 میلادی و در پایان مسابقات رولند گاروس بود كه نادال با خوشحالی از كسب پیروزی به تمجید از فدرر شكست خورده پرداخت ولی مترجم او كه به اشتباه ترجمه كرده بود سبب ایجاد موجی از طعنه و استهزاء از سوی تماشاگران را فراهم آورد. سخنان اشتباه ترجمه شده نادال سبب شده بود كه تماشاگران فكر كنند نادال از خود تمجید كرده است.

نادال مایل به پوشیدن لباسهای با مارك كمپانی نایك است. گفتنی است كه بر كفشهای او شعار (واموس رافا: برو رافا) درج شده است كه شعار تماشاگران طرفدار او نیز است. نادال در دنیای فوتبال طرفدار تیم مایوركا و رئال مادرید هست. او به همراه ماتس ویلاندر (1982) دو تنیسوری هستند كه در اولین حضورشان در رولند گاروس فاتح آن نیز شده اند.

از دیگر افتخارات نادال به این نكته باید اشاره كرد كه او در نوزده سالگی در رنكینگ جهانی تنیس به مقام دوم نایل شد. این در حالی است كه پیش از او كسانی همچون بوریس بكر در 18 سالگی و بیورن برگ نیز در 18 سالگی به این رتبه رسیده بودند.

__________________


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در سه شنبه 22 اسفند 1391برچسب:,ساعت 11:7 توسط ALIREZA| |


Power By: LoxBlog.Com